Reacția Spitalului Județean de Urgență Zalău, după acuzele părinților tinerilor răniți în accidentul din Bobota

În presa locală din Zalău au apărut în urmă cu câteva zile mai multe articole prin care se prezenta că mama unui tânăr rănit grav în accidentul din Bobota a fost umilită de personalul medical și că familia unui tânăr rănit în accidentul din Bobota susține că personalul medical se comportă ca la ușa cortului cu bolnavul și apropiați. La câteva zile de la publicarea articolelor a venit și reacția Spitalului Județean de Urgență Zalău, într-o postare pe pagina de Facebook. 

Cea mai mare unitate spitalicească din Sălaj susține că asigurarea tratamentului şi a îngrijirii pacienților noștri, indiferent de situație, este o constantă a unității sanitare. 

”Asigurarea tratamentului şi a îngrijirii pacienților noștri, indiferent de situație, este o constantă a unității sanitare. Cei trei pacienţi la care se face referire în articolele amintite s-au prezentat la Unitatea de Primiri Urgenţe, în seara zilei de 1 iulie 2021, la orele 18:15, 18:29 şi 19:47, în urma unui accident rutier în care au fost implicați. Pacienţilor li s-a oferit consult medical imediat, la aceeaşi oră la care s-au prezentat.

Ȋn urma investigaţiilor (investigaţii imagistice, CT craniu, coloană cervicală, torace, abdomen, pelvis), respectiv radiografii, dar şi în urma analizelor de laborator şi a consultaţiilor de specialitate (neurologie, chirugie, ortopedie şi ORL), s-a decis internarea celor trei pe secțiile Chirurgie şi Ortopedie, la orele 22:45, 22:55, respectiv 23.40. Acest lucru a fost semnalat de către medicul din Urgență care a preluat cazurile şi aparţinătorilor prezenţi în UPU, de îndată ce starea pacienţilor a fost stabilă.

În ceea ce priveşte accesul aparţinătorilor în unitatea sanitară, Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău are elaborată o procedură internă în conformitate cu legislaţia în vigoare, prin care, având în vedere contextul epidemiologic, se permite accesul în unitate al unui singur aparţinător, pe o durată de 15 minute, doar la pacientul în stare critică, severă. Referitor la vizita aparţinătorilor la pacienţii internaţi în Secția Chirurgie, aceasta nu s-a impus, deoarece starea pacienților nu a fost una critică severă, ei putând comunica telefonic cu familia.

Ȋn legătură cu persoana internată pe Secţia Ortopedie, aceasta a fost vizitată de două ori pe perioada internării: în data de 2 iulie 2021, respectiv 4 iulie 2021, fără să fi existat vreun incident legat de modul în care medicul curant şi-a dat acordul pentru vizita aparţinătorilor.

Pe toată perioada internării propriu-zise, îngrijirea pacienţilor a urmat toate procedurile interne, cu înregistrarea acţiunilor notate cu dată şi oră pe planul individual de îngrijiri, de unde reiese faptul că pacienţii au fost ajutaţi constant să se mobilizeze, să se alimenteze, le-a fost schimbată lenjeria de pat, a fost realizată toaleta individuală a fiecăruia dintre ei şi le-au fost aduse pachetele din partea familiilor.

De asemenea, zilnic, pacienţilor li s-a administrat tratamentul prescris, inclusiv pentru calmarea durerii, și a fost asigurată îngrijirea plăgilor.

Calificarea personalului medical, chiar prin intermediul titlului articolului, ca având un compartament "ca la uşa cortului" cu pacienţii şi cu aparţinătorii, nefiind precedată de o verificare a informaţiilor, atinge grav atât imaginea unităţii sanitare, cât şi a angajaţilor noştri.

Menționăm totodată faptul că, în cadrul unității nu a fost înregistrată nici o plângere sau sesizare din partea pacienților menționați în articole sau din partea aparținătorilor acestora.

Vă asigurăm că efortul întregii echipe din Secţia de Chirurgie şi Secţia de Ortopedie a Spitalului Județean de Urgență Zalău a fost şi este de a asigura prompt şi profesionist investigaţii, îngrijiri şi tratament tuturor pacienţilor”, este postarea de pe pagina de Facbook a Spitalui Județean de Urgență Zalău. 

Adauga comentariu