Ministrul Lucian Bode, anunță investiții majore în infrastructura din România

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode a anunțat ieri, planul de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru următorii 10 ani. În acest context, România va avea nevoie de 73 de miliarde de euro pentru infrastructura de transport pentru următorul deceniu. 

Sectorul rutier are nevoie de cea mai mare sumă, și anume 36,93 de miliarde de euro, 31,8 miliarde de euro pentru  reţeaua primară, 5,75 miliarde de euro pentru reţeaua secundară și 0,1 miliarde de euro siguranţă rutieră.

De 19,16 miliarde de euro va avea nevoie Domeniul feroviar pentru perioada 2020-2030, 14,39 miliarde de euro reţeaua primară, 4,02 miliarde de euro reţeaua secundară şi 0,75 miliarde de euro materialul rulant.

Pentru infrastructura de metrou este necesară investiții de 8,8 miliarde de euro, 7,8 miliarde de euro vor fi direcționate către București, în vreme ce metroul din Cluj va beneficia de 1 miliard de euro.

Ministerul Transporturilor își vrea să investească și în domeniul naval 4,46 de miliarde de euro, 2,06 miliarde de euro porturi fluviale, 1,33 porturi maritime şi 1,07 miliarde de euro Dunăre şi canale navigabile, în timp ce sectorul aerian 

va avea nevoie de investiții de 3,05 miliarde de euro, 2 miliarde de euro în reţeaua primară, 1 miliard de euro în reţeaua secundară şi 0,05 miliarde de euro în reţeaua terţiară.

”După o muncă de echipă de câteva luni, o muncă profesionistă și bine fundamentată, am prezentat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, alături de colegii mei din Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, 𝗣𝗹𝗮𝗻𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗽𝗲 𝗽𝗲𝗿𝗶𝗼𝗮𝗱𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟬-𝟮𝟬𝟯𝟬, document care a stat la baza capitolului de infrastructură de transport din Planul Național de Investiții și Relansare Economică, prezentat de către Guvernul Orban la începutul lunii iunie.

Acest document strategic fixează pentru următorii 10 ani direcțiile de dezvoltare a infrastructurii de transport cu accent pe câteva elemente care să garanteze implementarea accelerată a proiectelor de infrastructură.
Vorbim despre o schimbare de abordare, cu un 𝗮𝗻𝗴𝗮𝗷𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗳𝗲𝗿𝗺 𝗱𝗲 𝟮% 𝗱𝗶𝗻 𝗣𝗜𝗕/𝗮𝗻 𝗮𝗹𝗼𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗼𝗺𝗲𝗻𝗶𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿, cu o strategie de finanțare care asigură un mix între 3 tipuri de instrumente financiare (buget de stat, fonduri externe nerambursabile și fonduri rambursabile) și vorbim, în special, despre măsuri concrete de creștere a capacității administrative.

Toate aceste coordonate pe care se bazează viziunea strategică de dezvoltare a infrastructurii pentru următorii 10 ani, au fost prezentate, astăzi, in fata reprezentanților presei cu argumente solide, cu analize științifice fiind rezultatul unei colaborări constante cu reprezentanții Jaspers și experții BEI-PASSA, astfel încât acest document să răspundă rigorilor europene.
Doar printr-un astfel de efort consistent și susținut, vom reuși să avem rezultate vizibile, un salt calitativ considerabil față de perioada anterioară.

Ne propunem ca acest document strategic, care actualizează strategia de implementare a Masterplanului General de Transport, să fie supus dezbaterii publice, pe parcursul următoarelor săptămâni, iar la finalul procesului de consultare, după exprimarea opiniilor tuturor actorilor naționali și partenerilor europeni relevanți, să fie promovat de către Guvern printr-un act normativ.
Sunt convins că acest Plan investițional asigură premisele să fie politic acceptat pe toată perioada de 10 ani! Este important să avem un cadru stabil, predictibil și sustenabil pentru a recupera decalajele de dezvoltare și a construi în mod profesionist infrastructura de transport a României!

Următorii 10 ani sunt decisivi pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România și vor fi anii reclădirii României! Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economic România și motorul de creștere care va genera progres și bunăstare.

Le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la elaborarea acestui Plan investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030, iar mesajul meu este unul de mobilizare pentru toți cei implicați în acest demers, având în vedere faptul că implementarea Planului va fi testul cel mai dur pe care îl avem de dat în fața românilor”, a spus Lucian Bode. 

Adauga comentariu