Centura Zalăului și Autostrada Sălajului, cele mai importante investiții de anul viitor

Prefectul Sălajului, Florin Florian și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Călin Forț au explicat azi, într-o conferință de presă, situația lucrărilor de reabilitare a drumurilor din județ afectate de alunecările de teren produse ca urmare a fenomenelor meteo. De asemenea, Forț și Florian au prezentat și stadiul proiectelor tronsonului II al centurii ocolitoare a Zalăului și a tronsonului de autostradă ce traversează județul Sălaj 

Proiectul pentru stoparea calamităților și repararea drumului DN 1F, km 80+180 – 80+350, are o valoare de 2,6 milioane de lei, realizându-se un aliniament cu 30 de piloți forați de diametru mare și lungime de 18 metri pentru zona adiacentă drumului, respectiv 14 piloți pentru zona parcării. În jur de 86 % contractul este realizat, mai rămâne de executat doar turnarea betonului în zona parcării, refacerea drenului longitudinal și refacerea infrastructurii rutiere.

Pentru alunecarea de teren de pe DN 1H km 30+550 – km 62+600 (dealul Vârșolțului), se estimează că lucrările vor începe în aprilie-mai 2019, în timp ce lucrările de stopare a alunecărilor de teren și repararea drumului DN 1C, în zona Mesteacăn au fost finalizate. 

Pentru anul 2019, Prefectul Florin Florian a spus că are în vedere cuprinderea în buget a sumelor necesare reabilitării drumului național DN 1G, care traversează județul pe direcția nord-sud, pe o lungime de 46 de kilometri (Tihău – Tetișu).

Pilonul II al Centurii Zalău și Autostrada Sălajului sunt prioritățile pentru anul 2019

Proiectul centurii Zalăului este în acest moment în stadiul de reactualizare a studiului de fezabilitate, întocmire proiect tehnic și detalii de execuție. Proiectul va fi avizat de Comitetul Tehnico-Economic până la finalul acestui an, iar după aprobare, în termen de maxim 30 de zile se va pregăti documentele pentru achiziția lucrării, în cel mult patru luni. 

”Unul dintre documentele care au împiedicat până acum la realizarea acestui proiect, și anume avizul de la Ministerul Apărării, a fost obținut, ca urmare a realizării unui studiu balistic, astfel încât nu mai există niciun impediment pentru realizarea șoselei ocolitoare, fără relocarea poligonului militar de la Aghireș. Pe scurt poligonul militar va rămâne acolo, iar centura de ocolire a Zalăului se va construi undeva lângă poligon”, a explicat Forț.

Lucrările la cei aproape 81 de kilometri ai autostrăzii Transilvania, pe teritoriul județului Sălaj vor începe undeva prin iunie 2019. Tunelul care va strabate Meseșul mai așteaptă puțin, în prezent nu există nicio firmă românească care să execute asemenea lucrări, iar în consecință proiectul se va atribui unei companii străine prin procedura de Dialog Competitiv.

Adauga comentariu