800.000.000 de EURO pentru 41 de kilometri de autostrada inclusiv Tunelul Meseș

Ministerul Transporturilor, Lucian Bode a anunțat în urmă cu câteva minute, într-o postare pe Facebook că s-a lansat licitația pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, inclusiv a tunelului Meseș 

"Am lansat licitația pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, inclusiv a tunelului Meseș

După ce, în urmă cu câteva luni, am semnat contractele de proiectare și execuție pentru tronsoalele de autostradă aflate între Zimbor si Poarta Sălajului (12,2 kilometri), Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,5 kilometri) și Nădășelu - Mihăiești - Zimbor (30 kilometri), sunt bucuros să anunț că am făcut pasul pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania (inclusiv tunelul Meseș) care va traversa județul Sălaj. Astfel, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a lansat în cursul zilei de ieri procedura de licitație restrânsă (cu precalificare) pentru atribuirea contractului ,,Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500”, prin transmiterea spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice a Anunțului", a transmis ministrul. 

Termenul de depunere al ofertelor este 11 ianuarie 2021.

Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 800.000.000 de euro (fără TVA), iar durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Tronsonul de autostradă va avea o lungime de 41 de kilometri, cu numeroase lucrări de artă: 
- viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostrada - în numar de 65 de bucăți, în lungime totală de aproximativ 13 km; 
- tunelul Meseș cu două galerii – în lungime de 2.89 km și cu 2 benzi de circulatie pe sens. 

"Dacă pentru celelalte guvernări construirea loturilor din autostrada care trebuia să traverseze Sălajul a rămas doar la stadiul de promisiuni sau povești vânătorești, iată că pentru Guvernul Ludovic Orban promisiunile se transformă urgent în fapte. Cu alte cuvinte, ce alții au promis timp de zeci de ani că vor realiza pentru județul Sălaj (fără să miște de altfel un deget în această direcție), noi, cei din Guvernul liberal, am realizat într-un timp extrem de scurt, mai precis într-un singur an de guvernare, în condiții total potrivnice cum sunt cele în care astăzi de aflăm. Spun am realizat, pentru că odată semnate contractele de proiectare și execuție pentru aceste tronsoane de autostradă, pornim practic pe un drum ireversibil: drumul către visul unui județ care își dorește să ajungă cât mai repede la standardele județelor aflate în proximitatea lui, cum ar fi Cluj și Bihor.

Odată ce vom semna contractul de proiectare și execuție pentru tronsoanele de autostradă Poarta Sălajului - Zalău - Nușfalău (inclusiv pentru tunelul Meseș), practic vom putea spune că am reușit să intrăm pe drumul ireversibil al construirii tuturor tronsoanelor de autostradă care traversează județul Sălaj. Ceea ce, trebuie să fim sinceri, puțini și-ar fi închipuit că se poate realiza într-un singur an de mandat. Este, dacă vreți, dovada vie a faptului că dacă îți pasă și îți propui să transformi un vis în realitate, se poate!

Sălăjenii trebuie să știe că, în condițiile în care antreprenorii vor respecta clauzele, implicit termenele stipulate în contractele pentru proiectare și execuție a lucrărilor (obligații contractuale pe care le vom monitoriza îndeaproape), până la finele anului 2024, cel târziu începutul anului 2025, vor putea circula pe toate loturile din autostrada care va traversa județul Sălaj.

Pentru că, în România, s-a pierdut deja prea mult timp prețios în materializarea multor proiecte de infrastructură, îmi propun ca și acest proiect - ca de altfel toate proiectele aflate la această oră în diferite proceduri - să fie implementat cât mai urgent, fazele procedurale să se desfășoare fără sincope și, foarte important, prin comprimarea unor etape birocratice.

Pentru Guvernul Ludovic Orban, investițiile publice - îndeosebi cele în infrastructura de transport - reprezintă una dintre prioritățile acestei guvernării, iar acest lucru este demonstrat zilnic prin ritmul accelerat de implementare a tuturor proiectelor de investiții în infrastructură", a încheiat Bode. 

Adauga comentariu